woensdag 7 maart 2012

Slim van Ahold

Bol.com is overgenomen door Ahold voor maar liefst €350,- miljoen. Volgens Ahold is het een belangrijke stap gericht op groei door sterkere klantenbinding, verbreding van het aanbod en uitbreiding van de geografische positie. Ahold kan trots zijn op de overname. Ze komen meer te weten over online verkoop en hebben binnenkort een breder aanbod. Ik ben alleen nieuwsgierig hoe ze hun klantenbinding gaan vergroten door online verkoop?

De voordelen die de overname biedt voor Ahold zijn naar mijn mening groter dan de voordelen voor Bol.com. Ook al opent Ahold verkoop- en afnamepunten voor Bol.com, je bent straks verplicht om via de website van Albert-Heijn je elektronische aankopen te doen. Ahold is natuurlijk gericht op de toekomst en wil met zijn toekomstig brede aanbod klanten overtuigen al zijn boodschappen te doen via Internet.

Ik vind het online ‘boodschappen doen’ maar niks. Waarom zou ik al mijn boodschappen via Internet bestellen als de Albert-Heijn praktisch in mijn achtertuin ligt? Ik vind het juist wel gezellig om af en toe eens lekker door de Albert-Heijn te struinen opzoek naar lekkere dingen. Maar goed.. voor mensen met een groot gezin, een drukke baan en een luie man is het vast heel handig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten