donderdag 23 februari 2012

Budgettip

Het einde van de maand is weer een feit. Ik open mijn rekening en zie dat het bedrag gekrompen is tot een sneu dieptepunt. Opeens bedenk ik mij dat ik deze week uit ga eten met vriendinnen. De zin om te gaan wordt ineens een stuk minder. Natuurlijk kan ik mijn vriendinnen niet laten barsten en ga opzoek naar een goedkope oplossing. Ik had immers beloofd om een leuk restaurant uit te zoeken.

Mijn eerste gedachte is om zelf te gaan koken. Helaas flitsen er al snel beelden van de vorige keer door mijn hoofd. Nee! Geen goed idee...
Een uitje naar de Mc Donald's.. of de Burgerking? Zouden ze dat iets vinden?? Mwa.. Die kleffe friet zijn ze onderhand ook wel beu, denk ik.


De Rooi PannenNa wat research op het Internet kom ik op de website van De Rooi Pannen. Het ziet er allemaal best duur en chique uit. Net voordat ik wil weg klikken, valt mijn oog op de prijslijst. € 9,- voor een drie-gangen diner?.. Ik scroll wat naar onder om verder te lezen.

Het restaurant hoort bij een school waar ze leerlingen opleiden tot volwaardig horecaondernemer. Dit lijkt mij het perfecte restaurant om eens een kijkje te nemen.

Een paar dagen later loop ik samen met mijn vriendinnen naar buiten. We hebben een gezellige avond achter de rug en hebben zelfs een tweede reservering gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten